W firmie, która świadczy usługi w zakresie konserwacji, napraw i przeglądów ponad 450 samolotów rocznie, działania mające na celu oszczędność energii i kosztów są uwzględniane we wszystkich fazach działalności, w tym w systemie sprężonego powietrza. Sprężone powietrze jest wykorzystywane w prawie 90 procentach działalności firmy, w tym w zastosowaniach, w których sprężone powietrze jest wykorzystywane bezpośrednio, np. w kabinach lakierniczych oraz w piaskarkach, młynkach, wiertarkach, nitownicach i szlifierkach.
Podczas wykonywania napraw kompozytów, sprężone powietrze jest wykorzystywane do wytworzenia podciśnienia przez pięć do sześciu godzin podczas wykonywania naprawy. W przypadku utraty próżni podczas procesu naprawy, kontrola jakości wymaga przerwania naprawy i rozpoczęcia jej od nowa, co kosztuje firmę cenny czas i pieniądze. Dlatego system sprężonego powietrza musi być absolutnie niezawodny, aby sprostać wymaganiom danego zastosowania.
Ponieważ na dziennej zmianie zapotrzebowanie na powietrze jest zwykle większe niż na wieczornej, w systemie sprężonego powietrza firma stosuje sprężarki z napędem o zmiennej prędkości. Sprężarki z napędem o zmiennej prędkości obrotowej monitorują zapotrzebowanie na sprężone powietrze, mierzą zapotrzebowanie na energię i powietrze i odpowiednio dostosowują wydajność. Dzięki napędowi o zmiennej prędkości obrotowej sprężone powietrze jest wykorzystywane tylko wtedy, gdy jest potrzebne, a rezultatem jest zwiększona wydajność i znaczna oszczędność energii.
Ponadto firma zdecydowała się na zainstalowanie 2.000 stóp aluminiowego rurociągu AIRnet, aby dostarczyć sprężone powietrze do procesu końcowego. Rury aluminiowe są lepsze od czarnego żelaza lub miedzi, ponieważ są bardziej wydajne, lekkie, łatwe w instalacji i rekonfiguracji.
Inwestując w energooszczędne produkty i usługi Atlas Copco, firma obniżyła swoje koszty, zwiększyła niezawodność i zadowolenie klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zwiększaniu efektywności energetycznej w swoich zakładach, skontaktuj się z nami.